A tegnapi összefoglalóban az egységes kérelemről és a jogszerű földhasználóról írtunk.
Ezúttal az egységes kérelem igényléséről, azon belül is a jegyzői igazolásról lesz szó.
Jogszerű földhasználónak minősülhet az is, aki jegyzői igazolással rendelkezik {2007. évi XVII. törvény 44. § (7) bek. j) pont}.
A gyakorlatban jól ismert ennek a hasznossága, hiszen olyan helyzeteket is tudunk kezelni vele (pl. a rég elhunyt tulajdonosok parlagon heverő földjeit használni és a támogatást felvenni), melynek előnyei az adott parcellán túl is hatnak.
Fontos, hogy a jegyzői igazolás csak az utolsó a jogszabályi sorrendben, tehát ha a tulajdonos vagy a földhasználó stb. is igényel támogatást az adott területre, akkor ez megelőzi a jegyzői igazolással rendelkező igénylőt.
Mit kell tartalmaznia a jegyzői igazolásnak?
Visszatérő kérdés a gazdák részéről, hogy van-e formanyomtatvány a jegyzői igazolásra?
Formanyomtatvány nincs, viszont vannak olyan elemek, amelyeket mindenképp javaslunk feltüntetni a jegyzői igazoláson.
Fontos, hogy
- az igazolást a terület közigazgatási határán belül illetékes jegyző állítsa ki,
-
tartalmazza az ügyfél azonosítására szolgáló adatokat,
-
az ügyfél által igényelt terület és az igazoláson szereplő terület nagysága és elhelyezkedése beazonosítható legyen, (település, helyrajzi szám, hektár)
-
az igazolás tartalmazza, hogy a kérdéses terület az ügyfél művelésében áll
-
szerepeljen az igazoláson a kiállítás dátuma, a kiállító aláírása és pecsétje.
Lényeges, hogy az adott támogatási év vonatkozásában a jegyzői igazolás akkor fogadható el, amennyiben azt a benyújtási határidő alatt állították ki.